Aankomst in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Aankomst in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Aankomst in San Francisco

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

09 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo Allemaal,
Gisteren zijn wij na een lange vlucht van bijna 11 uur aangekomen in
San Francisco.
Hoewel ik best wel tegen de vlucht had opgezien en we helaas ook nog 2 uur vertraging hadden is de hele reis 100% meegevallen. Gelukkig was het mogelijk om van tijd tot tijd op te staan en een rondje door het vliegtuig te lopen en de maaltijden, drankjes en snacks en films en spelletjes brachten gelukkig veel afleiding.
Aangekomen in San Francisco zijn we vanaf het vliegveld met de trein naar ons hotel gegaan. We moesten even kijken hoe het allemaal precies in elkaar zat maar een aardige mevrouw sprak ons aan en liet ons meteen zien waar we heen moesten!
Na dat we ingechecked waren in het hotel en even gerust hadden (we waren al vanaf 4 uur 's ochtends wakker) zijn we het centrum ingelopen. Na een typisch Amerikaanse maaltijd te hebben genuttigd hebben we een bezoekje gebracht aan China town met haar vele winkeltjes met typisch Chinesche snuiserijen. Via Union Square langs de opstapplaats van de beroemde cable cars weer terug naar het hotel waar we bekaf in slaap zijn gevallen. Wat vooral opviel en grote indruk maakte zijn de vele zwervers en bedelaars op straat...

Vandaag stond een bezoek aan Fisherman's wharf en de fietstour over de Golden Gate Bridge op het programma. Eerst zijn we met de tram naar Pier 39 gegaan. De beroemde pier met zijn vele leuke, typische winkeltjes, zoals een winkeltje met alleen spullen voor linkshandigen, spullen voor honden, een Houdini goochel winkel en nog veel meer. De topattractie van de pier zijn de kolonie Californische Zeeleeuwen. Het dolfinarium is er niks bij!
Daarna zijn we de fietsen op gaan halen voor onze tour over de Golden Gate Bridge. Een mooie route langs de zee met overal uitkijkpunten op het gevangeniseiland Alcatraz en natuurlijk de beroemde brug. Na een route van 90 minuten met hier en daar een flinke klim kwamen we aan de andere kant van de brug bij Sausolito aan een klein plaatsje met winkeltjes en restaurants. Vanaf dit plaatsje zouden we weer met de Ferry terug gaan naar Pier 39. Helaas hadden meer mensen dit idee. Nadat we ongeveer een uur gewacht hadden konden we eindelijk op de boot (langs het eiland Alcatraz) terug naar Pier 39.
Nadat we onze fietsen hadden ingeleverd zijn we op de pier nog even wat gaan eten. Dat eten is trouwens wel een dingetje. veel meer dan pizza, friet en andere vette happen is er niet te krijgen. Ook de spaghetti met meat balls die we besteld hadden was typisch Amerikaans en viel helaas niet echt in de smaak. Hopelijk kunnen we wanneer we morgen de camper hebben opgehaald zelf af en toe iets kokkerellen (dit natuurlijk ook met het oog op de extra kilo's :)).
Morgenochtend de camper dus ophalen. Nu lekker vroeg naar bed, we zijn allemaal moe van deze drukke dag en het grote tijdsverschil (-9 uur).
Groetjes van ons allemaal!!

• 09 Augustus 2016 - 10:13

Aty :

Hey! wat fijn om van jullie te horen! En wat hebben jullie al veel beleefd en gezien in zo'n korte tijd. Leuk om de foto's te zien. Geniet ervan!
    Heel veel groetjes uit Nisseroi.
    Aty

• 09 Augustus 2016 - 18:44

Jos En Corrie:

Wat leuk om jullie zo te volgen.(smitsen stonden nog bij ongewenste mail).Teun jouw kostje wat eten betreft.
    Veel plezier allemaal,indrukwekkend om het te zien en lezen. Super xxxx