Woensdag 10 augustus - Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Woensdag 10 augustus - Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Woensdag 10 augustus - Yosemite National Park

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Ook vanochtend waren we weer vroeg wakker. Hebben toch nog een beetje de Nederlandse tijd in ons systeem. Na een lekker ontbijtje vertrokken naar Yosemite park.
Omdat onze camping zo dicht bij het park lag kwamen we op tijd aan en konden we meteen doorrijden. Ondertussen had Tony het camperverhuurbedrijf gebeld die ons doorstuurden naar een garage in het park. Het euvel was binnen een kwartiertje opgelost mede door het puike aangeefwerk van onze eigen chauffeur Tony dit tot grote hillariteit van de kinderen!!
Het park was super druk maar echt prachtig !! Het park is bekend om de Yosemite Valley, een door gletsjers ontstaan dal met granieten rotswanden, prachtige watervallen en riviertjes. We besloten een broodje te gaan eten en moesten hier een half uur voor in de rij staan. Gelukkig was er wifi aanwezig dus de kinderen vonden het helemaal niet erg. Door het hele park tijden shuttlebussen die je naar alle prachtige punten brengen. De dag was veel te kort om alles te kunnen bekijken. We hebben gekozen voor enkele hoogtepunten zoals El Capitan een 900 meter hoge stijle rotswand en the Bridalveil Fall een prachtige waterval (zie foto's). Later in de middag zijn we ook nog naar Tuolumne Grove gegaan waar nog een aantal gigantische Sequoias bomen staan. Omdat we al later in de middag waren was het gelukkig niet meer zo druk en konden we de camper goed parkeren. Het was een mooie dag. Thuis gekomen hebben de mannen geprobeerd om de bbq die bij elke campingplek aanwezig is aan te maken. Dit bleek nog niet zo’n makkelijke klus. Gelukkig hebben wij thuis een elektrisch exemplaar! En bood de koekenpan uitkomst!!

• 12 Augustus 2016 - 13:28

Ria Smits:

Hey vakantiegangers, leuk om op deze manier een beetje te kunnen meereizen, vanochtend was moeder hier die heeft ook gelezen en was blij te zien dat jullie de korte boks aanhebben, alweer bijna een week om was haar reactie!
    Geniet er samen van veel groetjes van ons Jos en Ria.

• 12 Augustus 2016 - 15:02

Jos En Corrie:

Jongens wat geniet ik als er weer bericht van jullie komt,supermooi om te zien,en een klein beetje met jullie mee te reizen.
    Moest van Bart doorgeven als jullie in de buurt van Grand Canyon zijn het een absolute aanrader is om het Mesa Verde Park te bezichtigen. Ga zo door om ons mee te laten genietenVeel plezier,en lieve groet,
    Jos en Corrie

• 12 Augustus 2016 - 20:34

Gerry Smits:

Hartstikke fijn om te horen , bij het lezen van jullie reisverslag en het zien van de foto's komen ook bij ons de mooie herinneringen terug ! Weet dat wij uitzien naar jullie berichtjes en ook Moeder vind het erg fijn om op die manier ook van jullie te horen.
    Ook onze jongens sturen we jullie reisverslag door vooral ook Tim is erg benieuwd naar jullie Amerika ervaringen.
    Geniet samen van deze bijzondere reis en al het moois wat de komende tijd nog op jullie
    pad komt.
    Een lieve groet van ons, Albert & Gerry

• 13 Augustus 2016 - 09:41

Antonet :

Goodmorning USA,
    Fijn dat alles zo voorspoedig verloopt aan de andere kant van de wereld. In zo'n korte tijd zo veel indrukken, machtig mooi !!
    Kijk uit naar de vervolgverhalen en voor jullie : ENJOY !!
    Dikke kus Antonet

• 13 Augustus 2016 - 10:48

John En Irma:

Halo allemaal, bij thuiskomst hebben we gelijk jullie verslagen gelezen. Hartstikke leuk om te lezen waar jullie allemaal al geweest zijn, ziet er heel mooi uit allemaal!
    Nog heel veel plezier, groetjes van ons allemaal, Irma X

• 14 Augustus 2016 - 12:54

Tim Smits:

Hallo USA-reizigers,

Heel erg leuk om over jullie 'eerste' Amerikaanse ervaringen te lezen! Ik hoop dat de reis tot dusver helemaal vlekkeloos verloopt en dat jullie met name ook nog een heel mooi gedeelte van de Highway 1 hebben gezien. Heel veel plezier in Los Angeles vandaag! ;) Nog een tip: als jullie vanuit Los Angeles naar Lake Havasu rijden, probeer dan via Interstate 10 te reizen. Gezien jullie vertrekplaats vanuit L.A. is dat geen omweg naar Lake Havasu. Rijden over Interstate 10 is wellicht een interessanter voor jullie dan rijden via Interstate 15 en Interstate 40, want hiermee kunnen jullie eventueel nog een bezoekje brengen aan Joshua Tree National Park. Trek zeker een volle dag uit voor deze lange, maar ook hele mooie rit, vooral als je onderweg nog stopt bij Joshua Tree National Park.

Heel veel plezier en een hele goede voortzetting van jullie mooie campertrip! Ik kijk alweer uit naar jullie volgende update.

Grts, Tim