Donderdag 11 augustus - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Donderdag 11 augustus - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Donderdag 11 augustus

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

14 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Marina

Na een goede nachtrust de camper ïngepakt”en vertrokken naar ons volgende kampeeradres. Na 2 dagen zonder wifi en zelfs zonder telefoonbereik waren we toch blij toen we weer in de “bewoonde wereld” kwamen en even een telefoontje konden plegen om Oma Gerry een fijne verjaardag te wensen! Door tijdsverschil en gebrek aan bereik wel wat aan de late kant .
De rit ging vandaag naar Monterey een kustplaatsje dat vroeger leefde van de walvisvaart en de sardinevangst en uitgroeide tot de grootste visserijhaven van de westkust.Tot er in 1951 opeens geen sardine meer gevangen werd en de toeristen het stadje ontdekten. Onderweg hadden we wel al in de gaten dat er een behoorlijke mist en een brandlucht hing. Later bleek dat de bosbranden in de omgeving van Monterey inderdaad nog steeds niet onder controle waren.
We kwamen aan bij de Monterey Coast Guard Pier waar talloze zeeleeuwen in het zonnetje lagen te zonnen. Ook zagen we een allerlei zeevissen en Pelikanen
Na een korte wandeling kwamen we bij de Fisherman’s Wharf van Monterey een kleinere versie van de Wharf van San Fransicso met gekleurde huizen op palen met een keur aan (vis)restaurantjes en winkeltjes.
Daarna zijn we met de camper de beroemde 17-mile Drive gaan rijden. Een prachtige route die Monterey verbindt met het plaatsje Carmel. Een rit langs geweldig mooie natuur maar ook gigantische villa’s waar filmsterren en andere rijke mensen wonen. De grootste publiekstrekker is The Lone Cypress. Eén boom op een rots met daaromheen de woeste zee.
Als laatste hebben we ook nog even het plaatsje Carmel-by-the-Sea bezocht. Een plaatsje waar veel schrijvers en kunstenaars wonen en waar Clint Eastwood eens de burgemeester was. Het is een on-Amerikaans stadje zonder fasfood restaurants, hoge gebouwen en neon reclames met mooie winkeltjes.
De volgende camping was een kleine camping aan zee gelegen in een prachtig duingebied. Helaas was het weer te fris om nog buiten te zitten dus hebben we de avond in de camper afgesloten.