Vrijdag 12 augustus Big Sur - Reisverslag uit Oceano, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Vrijdag 12 augustus Big Sur - Reisverslag uit Oceano, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Vrijdag 12 augustus Big Sur

Blijf op de hoogte en volg Karin

14 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Oceano

Onze reis gaat vandaag verder naar Oceano. Via Highway 1 “the Big Sur”. Dit is een prachtige kustweg die regelmatig gebruikt wordt voor opnames van films en reclamespotjes. Met prachtige rotsen een diepe kloven. We hadden ’s-ochtends op de camping in de lokale krant al gelezen dat er nog steeds bosbranden actief waren in het gebied en ook roken we onderweg de brandlucht weer. Langs de weg hadden mensen borden opgehangen met teksten als “thank you fire fighters” en op onze route kwamen we gigantisch veel brandweerwagens tegen. De brand zelf hebben we gelukkig niet gezien maar helaas waren er wel een aantal parken afgesloten zoals het Julia Pfeiffer Burns State Park waar we heel graag heen hadden gewild. Jammer maar er bleven voldoende mooie plekken over op deze rit.
Aan het einde van deze 85 mijl lange route kwamen we langs Hearst Castle. Een gigantisch kasteel gebouwd door William Hearst de krantenmagnaat. Dit kasteel werd in 1951 na de dood van Hearst kado gedaan aan de staat California en is nu een museum. We hebben het enorme bezoekerscentrum bezocht met zijn souvenierwinkel, uitkijkpunt naar het kasteel (dat op een berg staat) en informatie over de familie Hearst. Het viel op dat er veel over de goede daden van de moeder van William Hearst gesproken werd maar weinig of Hearst zelf die niet bijzonder populair was.
Bij Point Piedras Blancas hebben we zeeolifanten bekeken. Grote zeeleeuwen met een slurf! Ook liepen er heel veel eekhoorns rond een prachtig gezicht.
Hierna zijn we naar onze overnachtingscamping gereden. Een kleine camping midden in een heel groot duingebied met gigantische campers sommige langer dan onze huiskamer!!
Omdat het ook vandaag redelijk fris was hebben we ’s-avonds in de camper naar de olympische spelen gekeken. Helaas ook hier geen wifi dus het verslag moest weer even wachten.