Dinsdag 16 augustus - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Dinsdag 16 augustus - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Dinsdag 16 augustus - Grand Canyon

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Om een uur of 9 opgestaan de temperatuur was toen al over 30 graden. De camper ingepakt en richting The Grand Canyon gereden. Gelukkig hoeven we vandaag niet zo ver te rijden en om een uur of 2 komen we aan bij de onze volgende kampeerplek. Hoewel we midden in het park kamperen en de omgeving mooi is, is er verder van de Grand Canyon nog helemaal niets te bekennen. Nadat we eerst iets hebben gegeten, (verse broodjes, onze camper beschikt zelfs over een magnetron en een oven!) stappen we op de shuttlebus die bij de camping stopt richting het bezoekerscentrum. Wanneer we aankomen wordt er net een film over het ontstaan van de Canyon vertoond die we eerst gaan bekijken. We zien de prachtige beelden en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet kan geloven dat we daar zo dicht bij zijn. Nadat we nog wat nuttige informatie hebben gekregen van een behulpzame ranger wandelen we het park in. Het is echt ongelofelijk!
Na 5 minuten sta je aan de rand van deze prachtige kloof. Er is een verhard pad aangelegd van meer dan 19 km en waar je ook staat of kijkt het is allemaal even prachtig. Ons fototoestel maakt overuren tot groot ongenoegen van Teun die vindt dat ik net een Japanner ben...
We besluiten om het pad te volgen tot het volgende bezoekerscentrum en daar de zonsondergang af te wachten. Een prachtig gezicht. Nadat de zon is ondergegaan zijn we met de shuttle bus weer teruggegaan naar de camping. Het wordt zelf een beetje fris in onze korte broek en hemdjes. Een verademing na de hitte van gisteren. Morgen gaan we weer terug om een pad te gaan bewandelen. Helaas zal het niet mogelijk zijn om helemaal de canyon in te gaan hiervoor moet je zeker 4 uur heen en 6 uur terug tellen. We hebben op deze camping geen wifi dus jullie zullen nog even moeten wachten op de prachtige foto’s!