Woensdag 17 augustus - Grand Canyon dag 2 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Woensdag 17 augustus - Grand Canyon dag 2 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Woensdag 17 augustus - Grand Canyon dag 2

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

19 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Vanochtend eerst de rode shuttle bus genomen naar Mojave Point. Dit is een van de uitkijkpunten op de South Rim waar je ook de Colorado River kunt zien. Daarna verder gelopen over het onverharde pad richting Hopi Point en Powell Point. Wederom een prachtige wandeling. Ik probeer om de Californische Condor die regelmatig door de kloof zweeft te fotograferen maar mis 'm helaas elke keer net. Het is onze bedoeling via de Bright Angel Trail een klein stukje de Canyon in te lopen maar helaas verstoord het weer onze plannen. De donkere wolken die al de hele ochtend boven ons hingen veranderen in een behoorlijke plensbui en we besluiten om in de Market Plaza wat te gaan eten.
In bijna alle restaurants waar we komen hangen tv's waarop de olympische spelen te zien zijn dus terwijl we eten kijken we naar de basketbalwedstrijd tussen de US en Argentinië (gezellig).
Opeens horen we iemand "hé Fleur" roepen. Het blijkt een jongen uit Schaijk te zijn die bij Fleur op school zit en met zijn familie een soortgelijke rondreis als wij maakt. Na nog even met de ouders van deze jongen gesproken te hebben besluiten we terug te gaan naar de camping.
's Avond hebben we heerlijk gegeten in een steakhouse buiten het park en na onze dagelijkse potjes toepen is ook deze dag alweer voorbij