Zaterdag 20 augustus - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Zaterdag 20 augustus - Moab - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Zaterdag 20 augustus - Moab

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

23 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Moab

De dag begint iets minder, op weg naar de douches trapt Fleur op een wesp. We horen haar al van verre gillen!! Omdat we alleen een klein EHBO kistje bij hebben wordt de steek vakkundig door onze eigen “driver”Tony uitgezogen. Een koud blikje bier zorgt verder voor de nodige koeling.
Even later moet Tony nog een keer aan de bak wanneer onze toilet verstopt blijkt te zijn. Maar ook voor dit klusje draait hij zijn hand niet om (brrrr!!)
Vandaag bezoeken we Arches National Park een tamelijk klein nationaal park bij Moab dat beroemd is om zijn vele indrukwekkende rotsformaties. Zoals de Balanced Rock, Delicate Arch en Double O Arch. Er zijn meer dan 2000 natuurlijke bogen. De kleinste hebben een opening van amper één meter, terwijl de afstand tussen de steunpunten van de grootste boog (de Landscape Arch) meer dan 88 meter is. We rijden met de auto door het park en stoppen op de plaatsen waar we de bogen het best kunnen zien. Om de Landscape Arch te bekijken moeten we een voetpad van ongeveer 2 km lopen, het is verschrikkelijk warm en er is bijna geen schaduw maar het is zeker de moeite waard! Ook lopen we naar het bovenste uitkijkpunt voor Delicate Arch een pad dat met trappen omhoog gaat. Eenmaal bovengekomen blijkt dat we inderdaad een goed uitkijkpunt hebben maar dat de boog nog wel heel ver weg is, dat valt wel een beetje tegen...
We eindigen onze dag met een bezoekje aan de supermarkt (super uitgebreid deze keer) en een duik in het zwembad ook ons dagelijkse potje toepen mag niet ontbreken.