Woensdag 24 augustus - Springdale/Hurricane - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Woensdag 24 augustus - Springdale/Hurricane - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Woensdag 24 augustus - Springdale/Hurricane

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

26 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Hurricane

We rijden vandaag verder richting Zion. Dit is ons laatste park. We vragen ons af dit nog de moeite waard zal zijn na al het moois dat we al gezien hebben. De 80 mijl richting Zion door het gebied waar de Mormonen wonen is zeer de moeite waard. We komen door leuke plaatsjes waar we hier en daar Mormoonse vrouwen met de kleding en haardracht van begin vorige eeuw in grote Amerikaanse SUV’s zien stappen. We eten een broodje bij een Duitse Bakkerij. De tekst op de T-shirts van het personeel is als volgt: “Americans like them soft & squishy, Germans like them hot and hard (yes we are talking about our sanwiches and rolls)” en inderdaad de harde Duitse broodjes smaken prima. De tweede opmerkelijke verschijning in de bakkerij is een man compleet met cowboyhoed en sigaret met een heupriem met 2 revolvers er in!! Het lijkt verder niemand te verbazen! Wat een ongelofelijk land is dit.
Op internet hadden we gelezen dat we op een camping kwamen zonder douchegelegenheid en wifi en we vroegen ons stiekem af waar we terecht zouden komen. Maar toen we eenmaal aankwamen bleek dat dit de mooiste camping is die we tot nu toe gehad hadden. Midden in het park met uitzicht op de prachtige rotsen gelegen aan een rivier met voor elke kampeerplek toegang tot een strandje. Echt geweldig!! De kinderen besluiten lekker aan het riviertje te blijven terwijl Tony en Karin het park in gaan. Het weer in Zion is heerlijk de zon schijnt en het is lekker warm. Het plan is om de Lower Emerald Pool trail te gaan lopen. Het is een prachtige wandeling die ons naar een kleine waterval brengt. Het uitzicht is van alle kanten weer heel mooi. Wanneer we aan komen besluiten we om door te lopen naar de Middle trail en hoewel het een behoorlijke klim wordt over rotsen en trappen lopen we verder tot de Upper Trail. Onze arbeid wordt beloond. We komen uit bij een klein meertje ontstaan uit water dat door de rotsen geperst wordt. Het is er heerlijk koel en rustig. Na een aantal foto’s genomen te hebben wandelen we weer terug naar beneden. Dit was wederom zeer de moeite waard. De ruige rode rotsen zijn werkelijk prachtig! Terug op de camping is het nog steeds heerlijk warm en we eindigen de avond wederom met een potje kaarten bij ons kampvuurtje.

• 26 Augustus 2016 - 14:07

Jos En Corrie:

Ik kom ook steeds met dezelfde tekst, het ziet er werkelijk adembenemend mooi uit!!!!!!
    die kleuren en fotos zo mooi!!!
    Wat hebben jullie ontzettend veel gezien maar....nog n paar dagen en dan is het harde leven weer daar.( hahah)en wij ook weer dat is natuurlijk wel leuk.
    Op naar de goksstad,Las Vegas....Pas op je portomonee,maar die zal ook wel bijna leeg zijn.

Lieve groetjes van ons xxxxxxxx