Zondag 28 augustus - New York 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Zondag 28 augustus - New York 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Zondag 28 augustus - New York 2

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

29 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Ik schrik wakker en zie op de klok dat het al 11 uur is. We hebben via internet kaartjes besteld voor een thuiswedstrijd van de NY Yankees en de wedstrijd begint om 13.05 uur. (gelukkig blijkt later dat de klok niet goed staat en het nog maar 9 uur is). Omdat we de kaartjes wel besteld en betaald hebben maar deze nog niet elektronisch op onze telefoon krijgen vertrekken we op tijd naar het stadion zodat we het daar kunnen regelen. Onderweg komen we langs een Yankee fan shop en een aardige medewerker helpt ons met het downloaden van de kaartjes op onze telefoon.
We gaan met de metro naar de Bronx waar het stadion van de Yankees ligt. Het is nog niet bijzonder druk maar in en om het stadion is van alles te zien. Bij binnenkomst krijgen de kinderen een replica van de kampioenschapsring van de Yankees van 1996. De wedstrijd bestaat uit 9 innings. Tussen elke inning zijn er 2 minuten pauze waarin er van alles op de grote schermen gebeurd. Zo wordt er een volkslied gezongen (petten af en hand op het hart) en worden er politiemensen en veteranen geeerd (bijzonder volk die Amerikanen). Oorlogsveteranen worden hier sowieso met veel respect behandeld. In veel restaurants krijgen ze korting en zelfs de gezagvoerder van ons vliegtuig moest nog even extra melden dat er veteranen in het vliegtuig zaten en hen hartelijk bedanken!! Al met al is er vooral veel show en veel minder sport te zien. De Yankees verliezen met 5-0. Het was een hele leuke middag.
We nemen de metro terug en wandelen naar Time Square. Het is er verschrikkelijk druk maar er hangt een gemoedelijke sfeer. We eten in een restaurant bij Broadway waar de mensen in lange rijen bij de artiestenuitgang van de theaters staan om een handtekening te krijgen. Nadat we nog even wat straatartiesten en winkels hebben bekeken wandelen terug naar ons hotel. Het was een lange en vermoeiende dag.