Dinsdag 30 augustus - New York 3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Dinsdag 30 augustus - New York 3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Dinsdag 30 augustus - New York 3

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

31 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Vandaag onze derde dag in New York. We beginnen vanochtend met een bezoek aan Rockefeller Plaza. Op de 70ste verdieping is een observatiedek genoemd “Top of the Rock”. Vanaf hier heb je een geweldig uitzicht over New York. Met een hele snelle lift gaan we naar de 70ste verdieping, vanaf hier zijn er drie uitkijkpunten van waar je aan de ene kant een prachtig uitzicht over Central Park en aan de andere kant het 86 verdiepingen hoge Empire State Building. Je kunt vanaf hier heel goed zien hoe enorm groot het Central Park is en aan de andere kant helemaal naar het vrijheidsbeeld kijken. Deze wolkenkrabber is trouwens ook heel bekend van de foto van een aantal bouwvakkers die op een balk hoog boven de stad zitten te lunchen (zie foto’s).
De middag hebben we gereserveerd om te winkelen. Er zijn gigantisch veel winkels in New York maar Fleur had haar zinnen gezet op de bekende Amerikaanse winkels zoals Abercrombie & Fich en Hollister. We hadden vooraf van andere mensen gehoord dat je extra koffers mee moest nemen omdat de winkels in de US zo goedkoop zijn. Nou dat viel toch wel tegen. Bovenop de prijzen die op de kaartjes stonden kwam nog 10% tax dus zo werd het koersverschil eigenlijk al meteen weer teniet gedaan. Maar goed het winterseizoen staat natuurlijk voor de deur en er moesten sowieso wat nieuwe spullen gekocht worden... We hebben onze tijd dus goed besteed zal ik maar zeggen. Toen we terug kwamen bij Time Square wou Fleur nog even naar Pink een soort sport-/kledingafdeling van Victoria’s Secret. Wij waren op Broadway no 1652 en we moesten naar 1328... De mannen hadden geen zin meer en bleven achter op de trappen bij Time Square terwijl Fleur en ik op zoek gingen naar de Pink winkel (je bent toch maar 1 keer in NY of niet dan). Toen we de winkel eenmaal hadden gevonden waren de inkopen snel gedaan. Met blaren van het lopen kwamen we weer aan in het hotel waar we nog even hebben uitgerust en gedoucht voordat we gingen eten bij het Mexicaanse restaurant naast het hotel.
Voor we naar New York gingen was ik een beetje bezorgd of we niet beter meteen naar huis hadden kunnen gaan. We hadden al zo veel gezien. Zou het niet tegen vallen? Nou ik kan je zeggen het was echt meer dan de moeite waard. Wat een leuke stad! Wel heel erg druk en behoorlijk duur maar de sfeer is echt gemoedelijk, wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld! En wederom onze ogen uitgekeken. Het was echt een perfecte afsluiting van een geweldige reis!
Morgen vliegen we weer naar Nederland en donderdagochtend rond 8 uur komen wij aan in Amsterdam.
Zoals gezegd, wij hebben echt genoten van deze onvergetelijke reis. Ik vond het ook heel leuk om dit verslag bij te houden en jullie reacties te lezen.
De groeten van ons allemaal en tot donderdag in Nederland! xxx

• 31 Augustus 2016 - 06:31

Gerry En Albert:

Hoi allemaal,

Geweldig fijn dat jullie hebben genoten van deze Amerika Trip. Voor ons was het heel erg leuk om via de mooie reisverhalen met jullie " mee te reizen". De complimenten aan jou Karin!
    Heel graag zien wij jullie weer gezond & wel terug op Hollands bodem . Wensen jullie een hele goede reis weer huiswaarts.
    Lieve groet van ons allen.XXX

• 31 Augustus 2016 - 07:31

Jos En Ria:

Hallo allemaal,

Ik sluit me helemaal bij Gerry aan, keek in de ochtend al vlug in de mailbox om weer een stukje mee te reizen ,de schrijfster heeft goed haar best gedaan !!!
    Voor jullie allen een goede thuisreis en tot morgen in de Vlasstraat!!

Groetjes xxx.

• 31 Augustus 2016 - 08:14

Antonet:

Hello to the family,

Bijzonder om met jullie mee te reizen. En ook leuk voor de herinneringen van: Oh ja dat heb ik ook gezien/gedaan.
    Straks weer lekker thuis en dan het fotoboek maken !! Karin dat is ook weer een mooi klusje voor jou.
    Fijne terugvlucht en tot snel !!

Dikke kus

• 31 Augustus 2016 - 11:34

Tim Smits:

Hallo USA-reizigers,

Prachtig om al die geweldige reiservaringen te lezen en om jullie foto's te zien. Zo reizen we allemaal een beetje met jullie mee! Het is ook heel fijn om te lezen dat deze reis door jullie wordt bestempeld als "onvergetelijk". Voor vandaag nog heel veel plezier tijdens jullie laatste uurtjes in NYC en ook alvast een hele goede terugreis toegewenst!

Veel groeten, Tim

• 31 Augustus 2016 - 18:26

Jos En Corrie:

Prachtig was het om jullie te volgen,met geweldige verslagen en fotos.
    Een hele goede vlucht terug,fijn om jullie morgen weer te zien.

Lieve groetjes,Jos en Corrie