Dinsdag 9 augustus - oppikken van de camper - Reisverslag uit Hayward, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Dinsdag 9 augustus - oppikken van de camper - Reisverslag uit Hayward, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Dinsdag 9 augustus - oppikken van de camper

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Hayward

Vanochtend op tijd opgestaan omdat we vandaag de camper op gaan halen.
Via het BART trein/metrosysteem naar Hayward- South Station. We beginnen er plezier in te krijgen. We weten nu hoe de kaartjesautomaat werkt en welke lijn we hebben moeten. De perrons zijn hier op gelijke hoogte als de treinen dus instappen gaat heel erg makkelijk. Ook de coupé's zijn een stuk ruimer dan in Nederland en ingericht om bagage mee te nemen. Na, na ongeveer 40 minuten aangekomen te zijn op Hayward South station werden we opgehaald door een dame van Best-Time RV die ons naar het verhuurbedrijf bracht. De camper stond al klaar en na een korte uitleg en wat papierwerk konden we opweg! In het begin nog wat ongemakkelijk maar daarna steeds beter!! Eerst nog even wat boodschappen gedaan bij Walmart super grote supermarkt waar je alles kan kopen van juwelen en kleding tot Playstation maar helaas geen verse groente, brood of vlees! Alles wat hier te koop is al verpakt of ingevroren!!
Hierna volgde een lange rit naar onze eerste camping. We moesten 178 mijl rijden en door het drukke verkeer kwamen we pas om half acht aan. Onze camping bevond zich in een prachtig gebied. Helaas was er geen wifi en ook geen bereik dit was voor Fleur wel even wennen!! Maar een dag zonder wifi komt de gezelligheid wel ten goede! Nadat Tony de camper met het nodige kunst- en vliegwerk achteruit in een zeer smalle campingplaats met boom had gemanoeuvreerd waren we klaar voor onze eerste overnachting. Helaas bleek toen dat de luifel van de camper niet meer uitgeklapt kon worden. Dit was even een domper maar omdat het weer prima was hebben we toch de hele avond buiten kunnen kaarten.