Zondag 14 augustus LA en Hollywood - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Zondag 14 augustus LA en Hollywood - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Zondag 14 augustus LA en Hollywood

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hoewel het meer dan 35 graden was, vanochtend toch besloten om de stad in te gaan. Na veel wikken en wegen via de app op de telefoon een Uber taxi besteld die ons naar Hollywood Boulevard zou brengen. De aardige campingeigenaar stond er op dat we eerst nog even een paar foto's zouden nemen met de echte Emmy Award en Oscar die hij in zijn kantoor had staan. Het bleek dat de vaste plekken op de camping vooral bewoond waren door mensen die werken in de filmindustrie. Het park zat dus vol filmsterren! Haha. De Oscar was gewonnen voor een Star Wars film en de Emmy voor de serie the X-files.
De dame die onze taxichauffeur voor de heenrit was kwam ons keurig op tijd ophalen. Helaas bleek ze uit Colombia afkomstig te zijn en sprak ze bijna geen Engels (!!) Het valt ons op dat er hier bijna meer Spaans dan Engels gesproken wordt.
Aangekomen op de Hollywood Boulevard keken we onze ogen uit! Buiten de vele toeristen allerlei acteurs verkleed als personages uit de diverse films waarmee je op de foto kon. Na rondgelopen te hebben over de beroemde Walk of Fame met de sterren van alle beroemdheden besloten we om een "hop on hop off"bus te nemen om iets meer van Hollywood en LA te zien. Omdat we bijna als enige op deze bus zaten kregen wij een privé-tour van de gids. Deze mevrouw kon ons alles vertellen over waar wie geweest was, waar men graag kwam om te eten, wie de (beroemde) eigenaren van welke winkels waren en waar men ooit eens verbleven hadden. Kortom een oninteressant verhaal maar... toch leuk om het eens gezien te hebben! We besloten uit te stappen bij the Farmers Market een overdekte markt waar meer dan 60 verschillende kraampjes zaten met allemaal verschillend eten. Erg leuk! We hebben er lekker gegeten en verder nog wat rond gekeken in de winkelstraat achter de market. Na een uurtje zijn we weer opgestapt en hebben op het eindpunt nog even het Dolby Theatre, het theater annex bioscoop waar jaarlijks de Academy Awards uitgereikt worden bekeken. Dit gebouw is speciaal voor de Oscar-uitreiking ontworpen. Na nog een foto gemaakt te hebben van het beroemde Hollywood sign zat ons dagje Hollywood er op. Deze keer werden we opgehaald door een aardige taxi chauffeur van Lyft die een grote voetbalfan bleek te zijn dus aan gespreksstof geen gebrek. Ook vandaag hebben we weer genoten van een bizarre stad met bijzondere mensen.

• 15 Augustus 2016 - 08:03

Jeannette:

Hoi allemaal, geweldig om jullie ervaringen te lezen tijdens deze mooie interessante en bijzondere reis.
    Nog heel veel mooie momenten daar met zijn vieren en GENIET!!

• 15 Augustus 2016 - 09:01

Ria:

Goedemorgen allemaal wat een belevenissen en mooie foto's leuk hoor Karin om jou verslagen te lezen veel plezier allen xxx groetjes van ons!

• 15 Augustus 2016 - 14:54

Jos En Corrie:

Hallo allemaal,

Jeetje wat veel om te zien allemaal.
    Echte filmster FLEUR!!!!!!
    Karin Jhonny Depp zit zeker in de camper als leuk maatje!!!
    Hey Teun, komt je spaans nog goed van pas in LA.
    Tony gaat het chauffeuren je ook goed af??,is het fijn om met de camper te touren,alles op je eigen houtje!!!
    Maar wat machtig mooi om jullie zo te volgen.
    Veel plezier nog en lieve groetjes van ons xxx
    (We zijn nog geen opa en oma)

• 15 Augustus 2016 - 15:59

Aty:

Hoi Smitsjes !!!
    Wat een mooie foto's ! DE Hollywood-letters gezien, prachtig. Lijkt me heel mooi om vele herkenningspunten, die je van t.v. kent, nu in het echt te mogen zien.
    En Karin..... nog een goed gesprek met Johnny gehad ??? Nog heel veel plezier en net als de andere volgers ben ik steeds weer benieuwd naar jullie verhalen en vind het super om jullie zo te mogen volgen.
    Liefs,
    Aty xxxjes.