Zaterdag 27 augustus - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 augustus - New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Karin Smits - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 augustus - New York

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Karin

29 Augustus 2016 | Verenigde Staten, New York

Vandaag vliegen we naar New York. We vertrekken vanuit het hotel met een Uber taxi naar het vliegveld. Wat ons op het vliegveld als eerste opvalt is dat er hier tussen de incheckbalies , bij de gates en zelfs tussen de bagagebanden gokkasten staan en wat nog aparter is, er wordt ook hier gewoon volop gegokt! Nadat we op kousenvoeten (alle volwassenen moeten hun schoenen in de bak met handbagage doen) langs de security check zijn gegaan blijkt dat we onze laptop zijn vergeten uit de tas te halen. De tas wordt apart gecontroleerd op explosieven maar gelukkig wordt de laptop explosievrij verklaard.
Na een vlucht van 4,5 uur arriveren we in New York. We komen aan op een terminal voor binnenlandse vluchten. Het is er rustig en omdat er hier geen (grens)controle is staan we voor we het weten met onze bagage bij de uitgang. We nemen een taxi naar ons hotel. Het is erg druk in de stad en na ongeveer 1 uur komen we aan. Onderweg vangen we alvast een glimp op van NewYork. Het is er lekker warm en druk.
In het hotel aangekomen krijgen we een mooie kamer. Het is fijn dat we steeds met z’n 4en in 1 kamer kunnen overnachten.
Hoewel het al 11 uur is gaan we toch nog even de straat op om iets te eten. Ons hotel ligt in Hells Kitchen een oude buurt waar het stikt van de kleine restaurantjes en barretjes. Zelfs om 23.30 uur zijn we nog meer dan welkom en na een heerlijke Italiaanse maaltijd gaan we moe naar bed.